Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/24734
Title: Emotion exchange through real-time visual cues in videogames and virtual environments
Authors: Raymaekers, Linsey
Advisors: LUYTEN, Kris
Issue Date: 2017
Publisher: tUL
Abstract: Communicatie in video games is typisch gezien gelimiteerd tot het gebruik van lichaamstaal van de speler avatar en spraak, zij het via chat of voice features. Aangezien video games een interactief, visueel medium is, zijn er echter meerdere vormen van communicatie mogelijk, zoals visuele verandering in the wereld. Dit kan de communicatie tussen spelers verrijken met o.a. meer emotionele inhoud. Het opzet van deze masterproef bestaat erin het gebruike van real-time visuele communicatie voor emotionele expressie binnen virtuele werelden te onderzoeken. Drie onderdelen van de masterproef werken hiernaar: 1) een analyse van zes artistieke games die op een succesvolle manier emoties uitdrukken via visuele methodes, 2) een online survey en 3) een user test. Deze twee laatsten geven samen dieper inzicht in de herkenning en het gebruik van een specifieke set van visuele signalen die in een testomgeving ge\"implementeerd werden.
Notes: master in de informatica-Human-Computer Interaction
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/24734
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
00000000-22a8-4c23-a460-57a7a691d353.pdf48.22 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

26
checked on Sep 14, 2023

Download(s)

12
checked on Sep 14, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.