Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/24734
Title: | Emotion exchange through real-time visual cues in videogames and virtual environments | Authors: | Raymaekers, Linsey | Advisors: | LUYTEN, Kris | Issue Date: | 2017 | Publisher: | tUL | Abstract: | Communicatie in video games is typisch gezien gelimiteerd tot het gebruik van lichaamstaal van de speler avatar en spraak, zij het via chat of voice features. Aangezien video games een interactief, visueel medium is, zijn er echter meerdere vormen van communicatie mogelijk, zoals visuele verandering in the wereld. Dit kan de communicatie tussen spelers verrijken met o.a. meer emotionele inhoud. Het opzet van deze masterproef bestaat erin het gebruike van real-time visuele communicatie voor emotionele expressie binnen virtuele werelden te onderzoeken. Drie onderdelen van de masterproef werken hiernaar: 1) een analyse van zes artistieke games die op een succesvolle manier emoties uitdrukken via visuele methodes, 2) een online survey en 3) een user test. Deze twee laatsten geven samen dieper inzicht in de herkenning en het gebruik van een specifieke set van visuele signalen die in een testomgeving ge\"implementeerd werden. | Notes: | master in de informatica-Human-Computer Interaction | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/24734 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
00000000-22a8-4c23-a460-57a7a691d353.pdf | 48.22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
26
checked on Sep 14, 2023
Download(s)
12
checked on Sep 14, 2023
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.