Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/24768
Title: De waarde van relatiemarketing in de financiële sector
Authors: Strackx, Tine
Advisors: LEROI-WERELDS, Sara
STREUKENS, Sandra
Issue Date: 2017
Publisher: UHasselt
Abstract: Deze masterproef heeft als onderwerp de waarde van relatiemarketing (RM) in de financiële sector in België. Specifieker wordt onderzocht welke RM-tactieken een positief effect hebben op klantpercepties en leiden tot loyaal klantgedrag. Het onderzoek omvat volgende zes RM-tactieken: communicatie, online chat, voorkeursbehandeling, interpersoonlijke communicatie, beloningen en klachtenbehandeling. De resultaten tonen aan dat enkel het geven van een voorkeursbehandeling aan klanten geen effect heeft op klantpercepties en klantgedrag. De overige RM-tactieken hebben daarentegen allemaal een positief effect waardoor financiële instellingen worden aangeraden in deze tactieken te investeren. Vermits interpersoonlijke communicatie het grootste positieve effect blijkt te hebben, is het raadzaam voor financiële instellingen om veel belang te hechten aan het personeel dat in direct contact staat met klanten.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-accountancy en financiering
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/24768
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
00000000-f4c7-40aa-aea9-4fa8e075d07f.pdf2.34 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.