Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/26982
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPAUWELS, Piet-
dc.contributor.authorSlegers, Larissa-
dc.contributor.authorEngelhard, Katinka-
dc.date.accessioned2018-10-03T10:04:10Z-
dc.date.available2018-10-03T10:04:10Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/26982-
dc.description.abstractHoewel KMO's een belangrijke rol spelen in de wereldwijde economie, blijkt dat ze ook heel wat problemen ervaren zoals beperkte financiƫle middelen, gebrek aan expertise, gebrek aan goede informatiebronnen, etc. Bovendien zijn de marketingactiviteiten van heel wat KMO's beperkt ' zowel in kwaliteit als in kwantiteit. Echter, intensieve en professionele marketing is van groot belang voor de groei van een bedrijf. Daarom zouden KMO's met groeiambitie een relatief groot deel van hun algemeen beschikbaar budget moeten toewijzen aan marketing en hier professioneel mee omgaan. Desondanks wordt in de praktijk vaak het tegenovergestelde waargenomen. Bedrijven zien marketing vaak als een kost en niet als een investering en hanteren daarom een zeer gering marketingbudget. Wanneer bedrijven marketing als een investering zouden zien, moet de manager een investeringsbeslissing maken. Hierbij zal de manager het algemeen beschikbaar budget toewijzen aan verschillende activiteiten, waaronder marketing. Vervolgens moet de marketingverantwoordelijke beslissen welke marketingacties uitgevoerd worden. Nadat deze marketingacties zijn uitgevoerd, is het belangrijk om na te gaan wat deze acties hebben opgeleverd voor het bedrijf. De evaluatie van de marketingacties mag niet vergeten worden. Het doel van deze masterproef is daarom na te gaan of de mate waarin de marketingallocaties en de marketingevaluaties geavanceerd zijn een impact hebben op de bedrijfsprestaties. De kernvraag samen met de twee deelvragen zijn terug vinden in hoofdstuk 1.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleAnalyse van de allocatie van het algemeen beschikbaar budget naar marketing binnen KMO's-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorSlegers, Larissa-
item.contributorEngelhard, Katinka-
item.fullcitationSlegers, Larissa & Engelhard, Katinka (2018) Analyse van de allocatie van het algemeen beschikbaar budget naar marketing binnen KMO's.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
04594828-99e0-4c6f-b23c-95febc329131.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

20
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

12
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.