Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/27013
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVAN LAER, Koen-
dc.contributor.advisorZANONI, Patrizia-
dc.contributor.authorVan Nerum, Shaun-
dc.date.accessioned2018-10-03T10:04:13Z-
dc.date.available2018-10-03T10:04:13Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/27013-
dc.description.abstractMaatschappelijk verantwoord ondernemen wint steeds meer aan belang. Vandaag de dag zijn er enorm veel bedrijven die zich actief trachten in te zetten rond MVO. MVO is dus steeds meer relevant aan het worden omdat er een acceptatie merkbaar is geworden in de bedrijfswereld. De meeste bedrijven ervaren ook steeds hogere verwachtingen van hun stakeholders. De bedrijven moeten dus goed nadenken hoe ze hiermee moeten omgaan. De bedrijven trachten steeds meer stil te staan bij wie hun stakeholders effectief zijn en welke opportuniteiten en uitdagingen deze met zich meebrengen. Er zijn verschillende manieren hoe bedrijven omgaan met hun stakeholders. Ten eerste kan men als bedrijf gewoon hun stakeholders eenzijdig informeren, ten tweede kan men actief dialoog gaan voeren met hen en tot slot kan het bedrijf actief gaan samenwerken met hen. De meest verregaande manier zijn dus de samenwerkingen tussen bedrijven en NGO's of non-profit entiteiten. Dit onderzoek legt de focus op deze samenwerkingen en heeft als doel om dieper in te gaan op de multi-stakeholder initiatieven. Uit de resultaten blijkt dat bedrijven steeds vaker samenwerkingen aangaan met NGO's of non-profit entiteiten omdat ze vinden dat er meer voordelen dan nadelen mee gepaard gaan. Sommige bedrijven willen zoveel mogelijk samenwerkingen aangaan omdat ze zo groter kunnen zijn om een grotere impact te hebben op de maatschappij. Toch lijkt er een bepaald optimum te zitten qua samenwerkingen omdat te veel samenwerkingen ook leidt tot ongeloofwaardigheid van het publiek.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleMulti-stakeholdersinitiatieven rond maatschappelijk verantwoord ondernemen-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen-beleidsmanagement-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorVan Nerum, Shaun-
item.fullcitationVan Nerum, Shaun (2018) Multi-stakeholdersinitiatieven rond maatschappelijk verantwoord ondernemen.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
e57b865d-fe8f-4cbf-87bf-ba10c5e6017b.pdf790.43 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.