Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/27018
Title: Technologie Licentie Strategieën van Bedrijven
Authors: ter Elst, Luca
Advisors: LETEN, Bart
Issue Date: 2018
Publisher: UHasselt
Abstract: In deze masterproef zal er een onderzoek gedaan worden aan de hand van vijf diepte-interviews naar de succesfactoren in het bepalen van een goede licentiestrategie. De vooruitgang van internet, de alsmaar toenemende globalisering en de toename en beweeglijkheid van hoogopgeleid R&D-personeel heeft geresulteerd in een verandering in de manier waarop bedrijven nieuwe ideeën innoveren en naar de markt brengen. Een verandering van de eigen interne ontwikkeling naar het meer aangaan van licenties en uitbesteden van kennis.Echter stelt men vast dat de succesratio van licenties laag is ten aanzien van het aantal technologische transacties die plaatsvinden. Er kan dus gesteld worden dat het fundamenteel is voor een organisatie om een passende licentiestrategie aan te wenden en het delen van kennis te managen. Daarom is het zinvol om in deze masterproef een studie te verrichten naar de factoren die belangrijk zijn voor het verwerven van een goede licentiestrategie. Naderhand worden deze vastgestelde factoren vergeleken met de bestaande literatuur om vaststelling te kunnen doen.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-innovatie en ondernemerschap
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/27018
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3449162c-4cf3-4138-9ea6-f777846abc8c.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

22
checked on Sep 28, 2023

Download(s)

12
checked on Sep 28, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.