Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/27024
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDEPAIRE, Benoit-
dc.contributor.advisorSWENNEN, Marijke-
dc.contributor.authorTaravella, Anthony-
dc.date.accessioned2018-10-03T10:04:14Z-
dc.date.available2018-10-03T10:04:14Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/27024-
dc.description.abstractIn deze thesis is er onderzoek gedaan naar de toepasbaarheid van agile projectmanagement(APM) in het hoger onderwijs aangezien agile projectmanagement een opmars kent in het hoger onderwijs. Het onderzoek is gedaan aan de hand van een exploratieve case study. Ten eerste is er een grondig onderzoek gedaan naar literatuur om bijvoorbeeld te weten te komen wat agile projectmanagement is en of er al studies zijn omtrent APM in het hoger onderwijs. Hieruit bleek dat de agile methodes 12 leidende principes hebben die in acht genomen moeten worden. Vervolgens zijn er enquêtes afgenomen bij studenten bij het opleidingsonderdeel 'agile business model design' om te achterhalen wat hun voorkeuren zijn bij projecten, maar ook om na te gaan of de twaalf agile principes gelden in het hoger onderwijs. Op deze manier konden de principes vertaald worden naar het hoger onderwijs. Ten derde werd er een observatie gedaan in een agile bedrijf om na te gaan wat de verschillen zijn tussen de bedrijfscontext en de hoger onderwijscontext op vlak van projectwerk en om na te gaan of de agile principes allemaal werkelijk (volgens de theorie) worden toegepast. Uit deze drie databronnen was het mogelijk om richtlijnen te formuleren die docenten alsook studenten kunnen gebruiken om agile projectmanagement zo goed mogelijk toepasbaar te maken in het hoger onderwijs.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleAgile projectmanagement in hoger onderwijs: onderzoek en toepassing -
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur in de beleidsinformatica-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorTaravella, Anthony-
item.fullcitationTaravella, Anthony (2018) Agile projectmanagement in hoger onderwijs: onderzoek en toepassing .-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58d752a2-74b2-463b-b010-df03b6b4b11f.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

56
checked on Sep 28, 2023

Download(s)

54
checked on Sep 28, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.