Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/27030
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLYBAERT, Nadine-
dc.contributor.authorVanduren, Michiel-
dc.date.accessioned2018-10-03T10:04:14Z-
dc.date.available2018-10-03T10:04:14Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/27030-
dc.description.abstractDe non-profit sector is voor elke economie een zeer belangrijke schakel, vooral door het hoog aantal jobs. Het onderzoek binnen dit studiegebied blijft nochtans op een relatief laag pitje, maar de reden hiervoor is nog steeds ongekend. Nochtans zou het voor non-profit organisaties zeer interessant zijn om te weten wat donors belangrijk vinden om op die manier te kunnen inspelen op die behoeften en er zelf ook sterker uit te komen. Transparantie is vandaag de dag een steeds belangrijker aspect aan het worden, vooral investeerders van commerciƫle organisaties gaan vaak eerst een diepe analyse maken om de juiste organisatie te vinden. De vraag die nu rijst is of dat voor donors van non-profit organisaties ook het geval is. Het winstaspect bij deze organisaties is dan wel afwezig, maar mogen mensen er dan ook van uit gaan dat deze organisaties altijd het moreel juiste gedrag zullen vertonen, enkel en alleen omdat ze een non-profit organisatie zijn? Is het bijgevolg ook voor donors, die niets in return krijgen, interessant om organisaties door te lichten alvorens deze te steunen? Deze masterproef tracht een antwoord te vinden op de vraag in welke mate transparantie invloed heeft op het donorgedrag. Om een iets specifiekere focus op vlak van organisaties te verkrijgen, worden enkel liefdadigheidsinstellingen onderzocht. De andere soort non-profit organisaties, zoals sportclubs of onderwijsinstellingen worden niet betrokken, omdat het donatieproces zich vooral focust op liefdadigheidsinstellingen.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleDoneren aan liefdadigheidsinstellingen: de invloed van transparantie op het donorgedrag-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-accountancy en financiering-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorVanduren, Michiel-
item.fullcitationVanduren, Michiel (2018) Doneren aan liefdadigheidsinstellingen: de invloed van transparantie op het donorgedrag.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7b3aa20a-e2e0-4695-85bf-a8bb64af2e90.pdf2.86 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

42
checked on Oct 29, 2023

Download(s)

52
checked on Oct 29, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.