Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/29352
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorZANONI, Patrizia-
dc.contributor.authorLanduyt, Lieze-
dc.date.accessioned2019-09-17T08:27:35Z-
dc.date.available2019-09-17T08:27:35Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/29352-
dc.description.abstractInfluencers zijn niet meer weg te denken op de verschillende sociale mediakanalen. Een sociale media influencer (SMI) is een individu dat door zijn/haar sociaal netwerk de kans heeft om producten en diensten van bedrijven te promoten tegen een vergoeding. Actief zijn als SMI wordt gezien als een niet-standaard vorm van werk. Deze personen zijn baas over zichzelf, kiezen hun eigen werkuren en eigen werkplaats. Niet enkel brengt deze arbeidsvorm voordelen, maar ook nadelen, zoals financiële onzekerheid, met zich mee. Zo heeft bijvoorbeeld niet iedere influencer de kans om van deze job te leven. Een strategie om deze onzekerheid te verminderen of vermijden is door meerdere jobs met elkaar te combineren Doordat een influencer meerdere jobs uit te oefenen heeft, gaat het een nog grotere uitdaging zijn om werk en privé in balans te houden. Hieruit ontstaat de centrale onderzoeksvraag van deze masterproef: ‘Hoe balanceren SMI’s hun verschillende professionele rollen met de rollen in het privéleven?’ Uit de analyse is gebleken dat influencers verwachtingen van vijf verschillende belanghebbenden, in zowel het privé– als werkdomein, hebben in te vullen. Deze belanghebbenden zijn: het gezin, eigen verwachtingen, hun volgers, samenwerkende bedrijven en werkgever of klanten. Uit onderzoek is gebleken dat SMI’s conflicten tussen verschillende rolverwachtingen proactief kan vermijden door drie strategieën toe te passen: het segmenteren, integreren en/of prioriteren van rolverwachtingen-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.title"Insta-famous": zelf-ondernemerschap via sociale media en werk-privé balans-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen-innovatie en ondernemerschap-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorLanduyt, Lieze-
item.fullcitationLanduyt, Lieze (2019) "Insta-famous": zelf-ondernemerschap via sociale media en werk-privé balans.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
516bd604-6155-43f3-b305-c1c6a75c772c.pdf2.28 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

150
checked on Nov 1, 2023

Download(s)

108
checked on Nov 1, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.