Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/29367
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVAN RIEL, Allard-
dc.contributor.authorNOTELAERS, Jana-
dc.date.accessioned2019-09-17T08:27:37Z-
dc.date.available2019-09-17T08:27:37Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/29367-
dc.description.abstractStorytelling wordt steeds belangrijker in de marketingwereld. Maar hier werd nog maar weinig onderzoek over gedaan. Deze thesis focust zich op het belang van storytelling en de cruciale elementen in een brandstory. Dit wordt grondig uitgelicht in een literatuurstudie. Verder werd er ook kwantitatief onderzoek verricht naar het effect van productplacement en het geslacht van het hoofdpersonage op diensten. Met andere woorden willen we nagaan of er een effect of een bepaalde interactie is die invloed kan hebben op hoe bedrijven in de toekomst aan storytelling moeten doen. Dit onderzoek werd uitgevoerd aan de hand van een vragenlijst waaraan 207 respondenten deelnamen. Uit de resultaten concluderen we dat er voornamelijk een effect is van het geslacht van de lezer op de dimensie empathie. Met andere woorden is er een verschil in niveau van empathie voor mannen en vrouwelijke lezers. Verder zien we ook een interactie-effect van het geslacht van de lezer, geslacht van het hoofdpersonage en het al dan niet aanwezig zijn van productplacement. Dit wil zeggen dat de interactie van deze drie factoren zorgt voor meer empathie. Deze empathie kan leiden tot een beter attitude ten aanzien van het merk.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleStorytelling voor diensten. Waarom, hoe en welk effect heeft het geslacht van het hoofdpersonage en het al dan niet aanwezig zijn van productplacement-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-marketing management-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorNOTELAERS, Jana-
item.fullcitationNOTELAERS, Jana (2019) Storytelling voor diensten. Waarom, hoe en welk effect heeft het geslacht van het hoofdpersonage en het al dan niet aanwezig zijn van productplacement.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
b9f2b99f-4be9-4cb2-bf9a-a280806f82c2.pdf10.02 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

126
checked on Sep 7, 2022

Download(s)

84
checked on Sep 7, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.