Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/29405
Title: Welke factoren bepalen de intentie van jongeren om in de toekomst een smart speaker aan te kopen?
Authors: Rayen, Natalie
Advisors: LEROI-WERELDS, Sara
STREUKENS, Sandra
Issue Date: 2019
Publisher: UHasselt
Abstract: Deze masterproef gaat over de intentie van jongeren om een smart speaker aan te kopen. De smart speaker kan gebruikt worden om dagelijkse taken te automatiseren en eenvoudiger te maken. Doordat bewoners spraakcommando’s aan de smart speaker geven, kan dit slimme toestel de gewenste informatie geven of de taak uitvoeren die opgedragen wordt. Daarnaast kan deze persoonlijke assistent ook andere smart home toepassingen aansturen. Zoals bij elke technologie heeft de smart speaker een aantal voor- en nadelen. Om te achterhalen welke voor- en nadelen de aankoopintentie beïnvloeden, werd er met behulp van vragenlijsten een empirisch onderzoek gevoerd bij 338 jongeren die tussen 20 en 26 jaar oud zijn. Uit de regressieanalyse is gebleken dat ‘fun/plezier’ en ‘compatibiliteit met de levensstijl’ belangrijke factoren zijn voor de intentie van jongeren om een smart speaker aan te kopen. Anderzijds zal de aankoopintentie van de bevraagde steekproef dalen wanneer enerzijds de kosten toenemen en anderzijds het gevoel van onveiligheid en gebrek aan privacy toenemen. Dit onderzoek geeft dus inzicht in de elementen die belangrijk zijn om te achterhalen of jongeren al dan niet geïnteresseerd zijn om een smart speaker aan te kopen.
Notes: master in de handelswetenschappen-marketing management
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/29405
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
98d9d744-64d2-4418-85c0-3e775052cd69.pdf5.17 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

118
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

144
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.