Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/29428
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVAN RIEL, Allard-
dc.contributor.authorSmits, Diede-
dc.date.accessioned2019-09-17T08:27:43Z-
dc.date.available2019-09-17T08:27:43Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/29428-
dc.description.abstractMaken multichannel strategieën het verschil in de retailsector? Met andere woorden: helpen deze strategieën om de concurrentie aan te gaan met de steeds verder oprukkende internetgiganten? Multichannel retailers zijn winkels die zowel online (via een webshop) als offline (in een winkel) producten verkopen aan hun klanten. De vraag of deze strategieën het verschil maken werd onderzocht vanuit het standpunt van klantenloyaliteit. Die loyaliteit is namelijk de grootste bron van duurzaam concurrentieel voordeel, zeker in de e-commerce. Deze masterproef gaat in op de factoren die een invloed hebben op offline loyaliteit en de factoren die online loyaliteit bepalen. Daarnaast wordt het zogenaamde spill-over effect onderzocht. Dit effect houdt in dat er een overdracht van loyaliteit bestaat tussen de verschillende verkoopkanalen. Deze overdracht zorgt ervoor dat multichannel retailers niet vanaf nul moeten beginnen bij het opbouwen van klantenloyaliteit wanneer een klant reeds ervaring heeft in een ander verkoopkanaal. Daardoor hebben multichannel retailers een streepje voor op de klassieke singlechannel retailers, retailers die maar één verkoopkanaal uitbaten.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleDe laatste meter. Maken multi-channel strategieën het verschil in de Retail sector?-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen-marketing-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorSmits, Diede-
item.fullcitationSmits, Diede (2019) De laatste meter. Maken multi-channel strategieën het verschil in de Retail sector?.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
efeb2d6c-6a84-4634-98d9-c43724c80e91.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
c134d54a-5d3e-4793-9a45-9831e2cca741.pdf169.06 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

202
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

246
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.