Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/32243
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDOUCE, Lieve
dc.contributor.authorVan de Winkel, Marlijn
dc.date.accessioned2020-10-01T11:31:05Z-
dc.date.available2020-10-01T11:31:05Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/32243-
dc.description.abstractDeze masterproef gaat over zintuiglijke marketing in een digitale wereld. De centrale onderzoeksvraag: Hoe kunnen crossmodale correspondenties zintuiglijke waarnemingen suggereren en zo online aankopen beïnvloeden en consumenten verleiden in het voordeel van een bedrijf of product? Op zoek naar antwoorden op deze vraag is eerst literatuur bestudeerd en op basis daarvan is vervolgens een empirische studie uitgevoerd. Deze laatste bestond uit een kwantitatieve enquête die online verspreid is. De enquête is door 421 respondenten ingevuld. Voor de empirische studie is onderzocht of er effecten van crossmodale correspondentie zijn op de perceptie van zachtheid (versus ruwheid), koopintentie en bereidheid om te betalen voor een product waarbij zachtheid een belangrijke eigenschap is. Er is gekozen om de perceptie van zachtheid van een grijs dekbedovertrek te onderzoeken door het manipuleren van de achtergrondkleur en -muziek. Tevens is geanalyseerd of respondenten die het dekbedovertrek als zachter percipieerden een hogere koopintentie hadden en/of bereid waren meer te betalen.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleZintuiglijke marketing in een digitale wereld
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-marketing management
local.type.specifiedMaster thesis
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationVan de Winkel, Marlijn (2020) Zintuiglijke marketing in een digitale wereld.-
item.contributorVan de Winkel, Marlijn-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
69f0bc29-405f-4d4d-b171-fb7f44440e19.pdf7.06 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.