Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/32264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLEROI-WERELDS, Sara
dc.contributor.authorHeedfeld, Caro
dc.date.accessioned2020-10-01T11:31:13Z-
dc.date.available2020-10-01T11:31:13Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/32264-
dc.description.abstractIn deze studie doen we onderzoek naar het meten van ethische waarde voor klanten van luxe merken. Om klantwaarde te meten werd er gebruik gemaakt van de waardetypologie voorgesteld door Leroi-Werelds (2019). Leroi-Werelds (2019) stelt dat klantwaarde een afweging is tussen 14 mogelijke positieve waardetypes en 10 mogelijke negatieve waardetypes. Verder bleek uit de literatuur dat klantwaarde een belangrijk antecedent is van tevredenheid, heraankoopintentie en mond-tot-mondreclame. Om te bepalen welke waardetypes relevant zijn voor het meten van klantwaarde van luxe merken werd een exploratief onderzoek gevoerd in de vorm van verkennende interviews. Enkel de waardetypes die uit het exploratief onderzoek relevant bleken voor klanten van luxe merken werden opgenomen in het hoofdonderzoek. Daarnaast werden deze interviews ook gebruikt voor het opstellen van meetschalen voor de ethische waardetypes. Volgende ethische waarde types werden opgenomen in dit onderzoek: duurzame materialen, milieuvriendelijkheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Uit de resultaten van het hoofdonderzoek bleek dat de regressiemodellen een goede fit hebben voor het meten van klantwaarde voor luxe merken. Echter had enkel het ethische waardetype duurzame materialen een positief effect op tevredenheid en mond-tot-mondreclame. Maatschappelijke verantwoordelijkheid en milieuvriendelijkheid bleken niet van belang voor klanten van luxe merken.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleHet meten van ethische waarde voor klanten van luxe merken
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
local.type.specifiedMaster thesis
item.fullcitationHeedfeld, Caro (2020) Het meten van ethische waarde voor klanten van luxe merken.-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorHeedfeld, Caro-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
56af9ae5-8fc1-4c9b-85d9-d9ecf766f36d.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.