Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/32326
Title: Luxury branded clubs: verduidelijkt door vergelijking met gekende retail formats
Authors: Lacroix, Margot
Advisors: QUARTIER, Katelijn
Issue Date: 2020
Publisher: UHasselt
Abstract: “The perfect way to bring a community together to discover” (Barrett, z.j.) Zo wordt de “Hermès Carré Club” beschreven door Bali Barrett, de creatieve directeur van Hermès Women’s Universe tijdens een interview met Frame. Dit citaat geeft het opzet van de verschillende luxury branded clubs in mijn ogen perfect weer. 
We leven in een tijd waar aanpassingen van winkel formats, hybride winkels en nieuwe concepten schering en inslag zijn. Dit doen merken telkens met als doel zich te onderscheiden van de concurrentie en een nieuwe experience te bieden voor de consument. Toch sprong het fenomeen van de luxury branded club, met iteraties van Hermès, Yves Saint Laurent Beauty en Prada in het oog. Dit lijkt meer dan slechts een aanpassing van een bestaand format. In dit eindwerk zal er verder worden onderzocht of de luxury branded club een nieuw winkel format is en wordt er getracht de belangrijkste kenmerken ervan te achterhalen. Dit zal gebeuren door middel van vergelijking met de bestaande retail formats in combinatie met een analyse van de huidige trends, de merk-identiteit en de generatie van beleving.
Notes: master in de interieurarchitectuur
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/32326
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5b1eb60a-782d-4988-bb94-c8a24a82d61c.pdf11.5 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.