Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/35222
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSTREUKENS, Alexandra
dc.contributor.authorGoyen, Cato
dc.date.accessioned2021-09-13T13:04:24Z-
dc.date.available2021-09-13T13:04:24Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/35222-
dc.description.abstractDe dag van vandaag zijn sociale media niet meer weg te denken binnen de huidige maatschappij. Steeds meer mensen zijn actief op één of meerdere socialemediaplatformen. Het belang van de platformen is ook bedrijven niet ontgaan. Sociale media worden daarom steeds vaker opgenomen in online marketingstrategieën. Influencer marketing is een vorm van online marketing waarbij bedrijven influencers betrekken bij hun marketingcampagnes. Influencers zijn socialemediagebruikers met een bovengemiddeld aantal volgers of abonnees. Influencers specialiseren zich meestal in een bepaald domein zoals mode, technologie of verzorging. Hierdoor hebben zij een zeer specifiek publiek. Het is echter niet zeker in welke mate de influencer een invloed kan uitoefenen op zijn/haar publiek. Binnen deze masterproef werd daarom onderzocht wat de invloed van influencers is op de aankoopintentie van de Vlaamse consument binnen een specifieke setting, namelijk bij de aankoop van cosmetica. Aan de hand van een empirische studie werd vastgesteld dat influencers wel degelijk een positieve invloed hebben op de aankoopintentie van de consument. Het onderzoek toonde bovendien aan dat verschillende factoren de invloed van influencers bepalen waaronder de betrouwbaarheid en expertise van de influencer en congruentie met de consument. Daarenboven tonen de resultaten ook aan dat de influencer ook een impact heeft op de attitude ten opzichte van het gepromote merk. De potentiële meerwaarde van influencer marketing dient daarom zeker erkend te worden.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleDe invloed van influencers
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-marketing management
local.type.specifiedMaster thesis
item.fullcitationGoyen, Cato (2021) De invloed van influencers.-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorGoyen, Cato-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dc2310fa-eafd-4690-aa49-69ccd4fd8273.pdf2.54 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

176
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

180
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.