Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/35258
Title: De invloed van passie op de intentie om een onderneming te starten
Authors: Proesmans, Brecht
Advisors: VANDEKERKHOF, Pieter
Issue Date: 2021
Publisher: UHasselt
Abstract: Ondernemerschapspassie wordt gezien als één van de belangrijkste onderdelen van het ondernemerschapsproces. Het doel van deze thesis is om te onderzoeken wat de invloed van ondernemerschapspassie is op de intentie om een onderneming te starten. Naast de directe relatie, gaat deze studie ook de indirecte relatie onderzoeken via de constructen attitude, subjectieve normen en waargenomen gedragscontrole van de Theory of Planned Behavior (TPB). Om zo de relatie tussen ondernemerschapspassie en ondernemerschapsintentie beter te kunnen begrijpen. De resultaten zijn gebaseerd op de geanalyseerde data van 1681 respondenten uit de algemene bevolking. De resultaten geven aan dat ondernemerschapspassie een significante voorspeller is van ondernemerschapsintenties. Daarnaast is er een significante mediatie van de constructen attitude, subjectieve normen en waargenomen gedragscontrole op de relatie tussen ondernemerschapspassie en ondernemerschapsintenties.
Notes: master in de handelswetenschappen-ondernemerschap en management
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/35258
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6df3d260-4c20-40e6-82d5-b896913b047c.pdf836.07 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

90
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

40
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.