Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/35286
Title: Toepassing van de Technology Readiness Index
Authors: VAES, Sien 
Advisors: LEROI-WERELDS, Sara
Issue Date: 2021
Publisher: UHasselt
Abstract: Meer dan ooit domineert technologie ons leven en worden er nieuwe technologieën op de markt gebracht. Er bestaat een algemene verwachting dat jongvolwassenen open staan voor technologische innovaties en dat zij snel nieuwe technologieën zullen gebruiken. Desalniettemin waarschuwen onderzoekers dat niet alle jongvolwassenen dezelfde houding ten opzichte van technologie aannemen en dat er bij steeds meer jongvolwassenen zelfs een angst voor technologie heerst. Deze masterproef focust zich daarom op de neiging van jongvolwassenen, meer bepaald studenten, om technologie te accepteren en aan te wenden voor professionele of privédoeleinden. De centrale onderzoeksvraag luidt dan ook: “Wat is de Technology Readiness van studenten en hoe wordt deze beïnvloed?”. In de literatuurstudie komt eerst het begrip ‘Technology Readiness’ aan bod. Vervolgens wordt er ook ingegaan op de factoren die Technology Readiness kunnen beïnvloeden. Uit het kwantitatief onderzoek blijkt dat op vlak van technologie studenten optimistisch en innovatief zijn. Tegelijkertijd ervaren zij weinig discomfort door technologie, maar zijn zij er wel onzeker over. Daarnaast wordt er besloten dat de Technology Readiness van studenten beïnvloed wordt door geslacht, communicatie met ouders, sociale media en voorgaande ervaring. Tot slot wordt er aangetoond dat de meerderheid van de studenten sterk geneigd is om technologie te accepteren. Toch is er ook een aanzienlijk deel van de studenten dat hoogtechnologische goederen of diensten in een later stadium aanvaardt.
Notes: master in de handelswetenschappen-marketing management
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/35286
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3fa4fe61-6e74-4078-b04f-bcf122dee46d.pdf3.5 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

188
checked on Sep 7, 2022

Download(s)

174
checked on Sep 7, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.