Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/35359
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | YASAR, Ansar-Ul-Haque | |
dc.contributor.advisor | ECTORS, Wim | |
dc.contributor.author | Renard, Anton | |
dc.date.accessioned | 2021-09-13T13:07:55Z | - |
dc.date.available | 2021-09-13T13:07:55Z | - |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/35359 | - |
dc.description.abstract | Om de verkeersveiligheid in schoolomgevingen te verbeteren wordt binnen deze masterproef een haalbaarheidsstudie uitgevoerd naar een nieuwe onderzoekstechniek, het gebruik van drones. Hierbij wordt specifiek gefocust op de parameters, de haalbaarheid t.o.v. andere onderzoekstechnieken en de maatregelen die genomen kunnen worden op basis van de dronebeelden. Op basis van het onderzoek wordt geconcludeerd dat er bij toepassingen van drones op verkeerskundige analyses in schoolomgevingen zowel voordelen als tekortkomingen worden waargenomen. Zo vormen het visuele aspect van de dronebeelden, de brede toepasbaarheid, de grote hoeveelheid aan parameters en de relatief snelle analyses enkele van de voordelen. Wel wordt de haalbaarheid nog beperkt door problemen met de accuraatheid van de analyses en de hoge kostprijs van de techniek. Dit ligt dan ook aan de basis van de conclusie dat drone-onderzoek, ten opzichte van andere onderzoekstechnieken, voor geen enkele analyse tot op heden de hoogste haalbaarheid heeft. Ook de mogelijkheid tot het correct analyseren van een schoolomgeving op basis van surrogaat indicatoren wordt beperkt door het gebrek aan accuraatheid. Tot slot is het ook niet evident om maatregelen op te stellen op basis van de geautomatiseerde analyses, al vult een manuele analyse van de dronebeelden dit probleem wel gedeeltelijk in. Gezien de technologische evoluties zal de techniek naar alle waarschijnlijkheid wel positief verder evolueren, de toepasbaarheid en haalbaarheid van de techniek kan hierdoor verbeteren. | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | UHasselt | |
dc.title | Drones voor veiligere schoolomgevingen | |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | master in de mobiliteitswetenschappen | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.fullcitation | Renard, Anton (2021) Drones voor veiligere schoolomgevingen. | - |
item.accessRights | Open Access | - |
item.contributor | Renard, Anton | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
4f95b3b0-062b-4d77-8a0a-31c6e4554fbb.pdf | 21.08 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
102
checked on Nov 7, 2023
Download(s)
28
checked on Nov 7, 2023
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.