Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38416
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDOUCE, Lieve
dc.contributor.authorGeukens, Lune
dc.contributor.authorJordens, Stiene
dc.date.accessioned2022-09-26T08:20:12Z-
dc.date.available2022-09-26T08:20:12Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/38416-
dc.description.abstractDoor de digitalisering en de snelle opkomst van e-commerce bedrijven verandert de manier waarop we winkelen. De traditionele winkelier krijgt het moeilijk en de overstap naar een online winkelomgeving is bijna een must. Bovendien verschuift de aandacht van goederen en diensten naar beleving. Dat is het punt waar zintuiglijke marketing in het oog springt. Een bijzonder aspect van zintuiglijke marketing is crossmodale correspondentie. Dit fenomeen houdt in dat de waarneming van een prikkel door één zintuig, verwachtingen creëert in een ander zintuig. Deze masterthesis kijkt naar hoe visuele en auditieve webdesignaspecten de productpercepties en aankoopintentie van consumenten in een online winkelomgeving kunnen beïnvloeden. Dit werd onderzocht aan de hand van twee empirische studies. Studie 1 heeft betrekking op de perceptie zachtheid, met als focus tast. Studie 2 gaat over de perceptie zoetheid, met als focus smaak. Uit de bevindingen van dit onderzoek blijkt dat auditieve webdesignaspecten de productpercepties en aankoopintentie van consumenten in een online winkelomgeving beïnvloeden. Wat betreft de visuele webdesignaspecten kunnen de bevindingen van dit onderzoek niet veralgemeend worden. Er is geen interactie-effect van kleur en muziek op de productpercepties en aankoopintentie van de consument in een online winkelomgeving.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleKlantervaringen op webshops: Het effect van visuele en/of auditorische webdesignaspecten op productpercepties
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorGeukens, Lune-
item.contributorJordens, Stiene-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationGeukens, Lune & Jordens, Stiene (2022) Klantervaringen op webshops: Het effect van visuele en/of auditorische webdesignaspecten op productpercepties.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2a5d5adf-a469-4ec2-abe2-afeeeab40d62.pdf20.01 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

48
checked on Sep 10, 2023

Download(s)

12
checked on Sep 10, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.