Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38470
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJANSSEN, Ellen
dc.contributor.authorVinti, Naomi
dc.date.accessioned2022-09-26T08:20:35Z-
dc.date.available2022-09-26T08:20:35Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/38470-
dc.description.abstractDeze masterproef onderzoekt het volgend onderwerp: 'Het effect van vertrouwen op de vraag naar accountantadvies bij familiebedrijven en niet-familiebedrijven'. Binnen dit onderzoek werden er twee hypotheses opgesteld: (1) vertrouwen heeft een positieve invloed op de vraag naar extern advies en (2) het familiaal karakter van een bedrijf heeft een modererend effect op de relatie tussen vertrouwen en de vraag naar extern advies. De eerste hypothese werd gestaafd aan de hand van een OLS multiple regressie en voor de tweede hypothese werd er een moderatieanalyse uitgevoerd. Beide modellen zijn gebaseerd op secundaire data verzameld door Universiteit Hasselt in samenwerking met Xerius.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleHet effect van vertrouwen op de vraag naar accountantadvies bij familiebedrijven en niet-familiebedrijven
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-accountancy, financiering en fiscaliteit
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorVinti, Naomi-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationVinti, Naomi (2022) Het effect van vertrouwen op de vraag naar accountantadvies bij familiebedrijven en niet-familiebedrijven.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
90bb73ea-2130-44b7-9337-94e60a5512f7.pdf863 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

132
checked on Sep 10, 2023

Download(s)

86
checked on Sep 10, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.