Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38472
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSTREUKENS, Alexandra
dc.contributor.authorBuyze, Maud
dc.date.accessioned2022-09-26T08:20:36Z-
dc.date.available2022-09-26T08:20:36Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/38472-
dc.description.abstractDit onderzoek spits zich toe op de invloed van klantwaarde op de klanttevredenheid en -loyaliteit. Het unieke aan dit onderzoek is dat het zich focust op een B2B-context. Het onderzoek start vanuit een literatuurstudie, gevolgd door een empirische studie die focust op een one stop horecagroothandel. In de literatuurstudie wordt voornamelijk onderzocht wat klantwaarde is, hoe het gemeten kan worden en hoe het in verband staat met de tevredenheid en loyaliteit. Uit de analyses blijkt dat klantwaarde effectief een positief verband heeft met klanttevredenheid en dat klanttevredenheid op zijn beurt ook een positief verband heeft met klantloyaliteit. Echter, het is opvallend dat de efficiëntie dimensie geen significant positief effect had op de tevredenheid. De reden hiervoor is dat ondernemingen steeds meer te maken krijgen met commodity’s. De efficiëntie van het aankoopproces vormt zo een commodity. Het is namelijk zo dat elke andere horecagroothandel ongeveer hetzelfde efficiënte aankoopproces aanbiedt. Daarom vormt dit geen dimensie waar men zich op kan onderscheiden van de concurrentie en bijgevolg kan hier ook geen tevredenheid gegenereerd worden. Het is door andere zaken zoals relationele, ervarings- en prestatiewaarden dat de onderneming zich kan onderscheiden van de concurrentie en bijgevolg klantwaarde kan creëren. Wanneer men goed scoort op deze zaken, zal dit leiden tot tevredenheid en bijgevolg loyaliteit.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleEen empirische studie naar klantwaarde
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-marketing management
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorBuyze, Maud-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationBuyze, Maud (2022) Een empirische studie naar klantwaarde.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
eb4bbf62-a1c7-403c-ad7a-88aed8543446.pdf3.52 MBAdobe PDFView/Open
d9b50031-153f-4ea7-8385-753f1e8770ca.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

68
checked on Sep 10, 2023

Download(s)

54
checked on Sep 10, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.