Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38524
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKUPPENS, Tom
dc.contributor.authorVERKENNIS, Ingrid
dc.date.accessioned2022-09-26T08:20:51Z-
dc.date.available2022-09-26T08:20:51Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/38524-
dc.description.abstractHet secundair onderwijs moderniseert, waardoor er nieuwe onderwijsdoelen worden opgesteld. Studenten die les economie willen geven en instromen in de educatieve master economie na het volgen van een academische bacheloropleiding, zullen de geïntegreerde educatieve master economie volgen. Deze omvat drie componenten. Enerzijds de lerarencomponent, die pedagogisch-didactische vakken, vakdidactieken, praktijk en onderzoek bevat. Anderzijds de domeincomponent met economische opleidingsonderdelen op masterniveau. Tot slot is er een masterproef die voor een deel meetelt in de lerarencomponent en een deel in de domeincomponent. Het doel van deze masterproef is om de domeincomponent van 45 studiepunten (SP) vorm te geven zodat toekomstige leerkrachten de nieuwe onderwijsdoelen voldoende beheersen. Via een survey bij de studenten in de richtingen van de faculteit Bedrijfseconomische Wetenschappen werd duidelijk welke onderwijsdoelen te weinig aan bod zijn gekomen in de bacheloropleidingen. Dit waren de thema’s financiële geletterdheid, ondernemen en logistiek. Deze zullen in de domeincomponent aan bod komen in de vorm van drie clusters waaruit elke student 6 SP moet selecteren. Daarnaast worden er drie andere clusters in economische thema’s voorzien waaruit elke student opnieuw 6 SP moet kiezen. Er is ook de mogelijkheid om een cluster wiskunde te kiezen en dan vallen twee andere clusters weg. Samen met de masterproef die voor 9 SP meetelt in de domeincomponent, zijn de 45 SP van de domeincomponent bepaald.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleWelke leerinhouden moeten aan bod komen in de domeincomponent van de geïntegreerde educatieve master economie met het oog op de modernisering van het secundair onderwijs in Vlaanderen?
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-ondernemerschap en management
local.type.specifiedMaster thesis
item.contributorVERKENNIS, Ingrid-
item.fullcitationVERKENNIS, Ingrid (2022) Welke leerinhouden moeten aan bod komen in de domeincomponent van de geïntegreerde educatieve master economie met het oog op de modernisering van het secundair onderwijs in Vlaanderen?.-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30e76bdc-443a-4a25-913c-65fcf6c01cee.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open
291bbffe-3abc-418e-8459-b80bf74a3d0c.pdf290.19 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

120
checked on Apr 5, 2023

Download(s)

64
checked on Apr 5, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.