Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/38543
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | DI FIORE, Fabian | |
dc.contributor.advisor | SCHROEYERS, Wouter | |
dc.contributor.author | Janssen, Stef | |
dc.date.accessioned | 2022-09-26T08:21:15Z | - |
dc.date.available | 2022-09-26T08:21:15Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/38543 | - |
dc.description.abstract | Binnen deze thesis wordt een collaboratieve simulatie in Virtual Reality voorgesteld die de focus legt op realisme, onderwijs en de perceptie, immersie en presence van de gebruikers. Het doel van de simulatie is om de tekortkomingen rondom onderwijs en collaboratie binnen de wetenschappelijke literatuur aan te pakken. De collaboratieve simulatie bestaat uit twee delen. Het eerste deel bestaat uit een nucleair gebouw waar meerdere gebruikers tegelijk in kunnen collaboreren en interageren. Het tweede deel is een dashboard waarmee het gebouw gemonitord en gemanipuleerd kan worden. Naast de collaboratieve simulatie wordt ook een collaboratieve interactie systeem voorgesteld waardoor twee of meer gebruikers tegelijk eenzelfde object kunnen manipuleren. Het collaboratieve interactie systeem bestaat uit drie platformen die vergeleken worden binnen een kwalitatief onderzoek om na te gaan welke mogelijkheden er bestaan om collaboratieve interactie toe te passen binnen multiplayer VR. Uit het onderzoek kon geconcludeerd worden dat de platformen potentie bieden voor collaboratieve interactie tussen meerdere personen. Ook werd aangetoond dat de visuele feedback invloed had op de manier van werken. Tot slot werd aangetoond dat de communicatie en teamwork een grote rol speelde bij het succesvol uitvoeren van de proeven en werd opgemerkt dat de remote setup nauwkeuriger tewerk ging vergeleken met de fysieke setup. De simulatie samen met het dashboard dient als basis om verder onderzoek uit te voeren over collaboratie en onderwijs binnen VR. | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | tUL | |
dc.title | Collaboratieve Interactie binnen Multiplayer Virtual Reality | |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | master in de informatica | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.contributor | Janssen, Stef | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.fullcitation | Janssen, Stef (2022) Collaboratieve Interactie binnen Multiplayer Virtual Reality. | - |
item.accessRights | Open Access | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
f09a981d-8699-4d57-b7c5-3e8389e203c0.pdf | 11.58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
138
checked on Sep 10, 2023
Download(s)
94
checked on Sep 10, 2023
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.