Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38553
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRAMAKERS, Raf
dc.contributor.authorGuilliams, Michiel
dc.date.accessioned2022-09-26T08:21:17Z-
dc.date.available2022-09-26T08:21:17Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/38553-
dc.description.abstractIn de afgelopen jaren zijn Virtual Reality, Augmented Reality en Mixed Reality toegankelijker geworden voor eindgebruikers. Er bestaan implementaties voor 3D-modellering in Virtual Reality, maar deze implementaties houden vast aan dezelfde workflow als hun desktop-equivalenten en maken daardoor niet volledig gebruik van hun omgeving. In deze masterproef zullen we nieuwe technieken onderzoeken voor 3D-modellering in Mixed Reality. We richten ons op technieken die de creativiteit van de gebruikers niet beperken, die gebruiksvriendelijk zijn en profiteren van Mixed Reality. In onze implementatie laten we gebruikers de 3D-modellen van de echte objecten in hun omgeving gebruiken om nieuwe objecten te creëren met behulp van CSG-bewerkingen. We hanteren een objectgeoriënteerde benadering van 3D-modellering die voordelen biedt zoals gemakkelijke herbruikbaarheid van 3D-objecten en eigenschappen, en de mogelijkheid om eigenschappen aan elkaar te koppelen. Dit maakt het mogelijk om 3D-modellen te maken waarbij wijzigingen aan het ene object leiden tot overeenkomstige wijzigingen aan andere objecten. We hebben de functionaliteit geleverd om assemblages te maken waarin beweegbare onderdelen kunnen worden gedefinieerd. Met de gedefinieerde bewegingen kunnen gebruikers het virtuele object gebruiken alsof het echt is doormiddel van natuurlijke interacties. Het is bijvoorbeeld mogelijk om de lade van een kast zo te definiëren dat deze met de VR-controller kan worden geopend door eraan te trekken.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publishertUL
dc.titleObject-oriented 3D modeling using mixed reality
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de informatica
local.type.specifiedMaster thesis
item.fullcitationGuilliams, Michiel (2022) Object-oriented 3D modeling using mixed reality.-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorGuilliams, Michiel-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a086d9a2-dc99-464e-ba27-7444ce732f6c.pdf44.1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

116
checked on Sep 10, 2023

Download(s)

32
checked on Sep 10, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.