Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/38559
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | PUT, Jeroen | |
dc.contributor.author | Berghmans, Brent | |
dc.date.accessioned | 2022-09-26T08:21:18Z | - |
dc.date.available | 2022-09-26T08:21:18Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/38559 | - |
dc.description.abstract | De thesis neemt een kijk naar het sonel mapping algoritme ontwikkelt door Bill Kapralos, et al. Sonel mapping is een techniek gebaseerd op Monte-Carlo simulaties. De techniek laat ons toe om een akoestische simulaties uit te voeren voor willekeurige kamers. Het idee van een GPU-versnelde versie van het sonel mapping algoritme wordt verkend met als doel een akoestische simulatie techniek te ontwikkelen die performant genoeg is om uitgevoerd te worden in interactieve media. De techniek wordt verkent en vervolgens wordt de ontwikkeling van een GPU-versnelde implementatie uitgelegd alsook de verschillende toevoegingen en wijzigingen die gemaakt werden uit noodzaak voor een GPU-implementatie. De ontwikkeling van de applicatie werd gedaan met OptiX, zodat gebruik gemaakt kon worden van hardware-geaccelereerde ray-tracing. De implementatie wordt geanalyseerd door het uitvoeren van verscheidene tests waarna de performantie en accuraatheid worden geëvalueerd, bottlenecks en mogelijkheden tot verbeteringen worden geïdentificeerd. De accuraatheid wordt vergeleken met het open-source akoestisch programma i-Simpa en de resultaten hiervan worden besproken. Uit deze resultaten concluderen we dat verbetering aan het algoritme moeten worden toegevoegd aangezien het resultaat niet convergeert naar een correcte waarde. Echter wordt er wel aangetoont dat met de juiste configuratie het mogelijk is om een akoestische simulatie uit te voeren die uitgevoerd wordt met een duratie die snel genoeg is voor interactieve doeleinden. | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | tUL | |
dc.title | GPU-accelereted sonel mapping | |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | master in de informatica | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.contributor | Berghmans, Brent | - |
item.fullcitation | Berghmans, Brent (2022) GPU-accelereted sonel mapping. | - |
item.accessRights | Open Access | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5fffa29e-d70c-461d-947d-f205299e1019.pdf | 2.71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
82
checked on Sep 10, 2023
Download(s)
56
checked on Sep 10, 2023
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.