Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38567
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVAN CLEEMPOEL, Koenraad
dc.contributor.authorKempen, Joshua
dc.date.accessioned2022-09-26T08:21:35Z-
dc.date.available2022-09-26T08:21:35Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/38567-
dc.description.abstractDeze scriptie onderzoekt het herwaarderen en vernieuwen van de wederopbouwwijk met bijbehorende wijkgedachte. Dit wordt gedaan aan de hand van het inzetten van de Johannes Berchmansschool in de naoorlogsewijk Wittevrouwenveld (Maastricht) als toegankelijk muzikaal en cultureel centrum voor de wijk. Het doel van dit onderzoek is om een synergie te maken van nieuwe stedenbouwkundige ontwikkelingen. Door de herbestemming van de voormalige wederopbouwschool tot sociaal cultuurhuis, wordt een poging gedaan bestaande en nieuwe bewoners samen te brengen in een toegankelijke en collectieve omgeving. Het onderzoek toont aan dat naoorlogs erfgoed een scharnierpunt kan zijn in de herwaardering en het hergebruik van wederopbouwarchitectuur. Door op verschillende schaalniveaus te kijken naar het materiële en immateriële geheugen van een plek ontstaan nieuwe ontwerpstrategieën voor herbestemming. Hiermee is het mogelijk een meer gelaagde en betekenisvolle transformatie te maken voor de gemeenschap.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleVan tabula rasa naar tabula scripta: Het herzien van de ruimtelijke ordening van het Wittevrouwenveld
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de interieurarchitectuur
local.type.specifiedMaster thesis
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorKempen, Joshua-
item.fullcitationKempen, Joshua (2022) Van tabula rasa naar tabula scripta: Het herzien van de ruimtelijke ordening van het Wittevrouwenveld.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
73e6f1d1-d5d7-4426-87a1-ad3daae03c15.pdf28.77 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

130
checked on Sep 10, 2023

Download(s)

52
checked on Sep 10, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.