Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/41122
Title: Een empirische studie naar de verwachte en de gepercipieerde klantwaarde van de master marketing aan de UHasselt
Authors: Houbrechts, Sam
Advisors: HENKENS, Bieke
Issue Date: 2023
Publisher: UHasselt
Abstract: Binnen de masteropleidingen marketing aan de UHasselt (International Marketing Strategy, Marketing Management, Marketing en Marketing Intelligence) heerst er al enkele jaren het probleem dat er gemengde interesse is vanuit studenten om voor een marketingopleiding te kiezen. Dit is vreemd, aangezien studenten na het volgen van dergelijke opleidingen deze opleidingen toch positief beoordelen. Het probleem doet zich echter niet altijd voor, het fluctueert doorheen de tijd. Zo kozen bijvoorbeeld vorig academiejaar weinig studenten voor een marketingopleiding aan de UHasselt, terwijl dit academiejaar zich net veel studenten inschreven voor een dergelijke opleiding. Het is dus belangrijk om het fenomeen niet te blijven negeren en actie te ondernemen om de onderliggende oorzaak te ontrafelen. Het doel van dit onderzoek is vaststellen of er een mogelijke kloof bestaat tussen de verwachtingen en de percepties van studenten over de marketingopleidingen aan de UHasselt. Door inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van studenten, kan de UHasselt haar opleidingskwaliteit verbeteren, studenten tevredenstellen, loyaal maken en meer studenten overtuigen om in hun master voor een marketingopleiding te kiezen. De centrale onderzoeksvraag van deze masterproef luidt dan ook als volgt: “Wat is de verwachte en de gepercipieerde klantwaarde van de master marketing aan de UHasselt?”
Notes: master in de handelswetenschappen-marketing management
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/41122
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
b8b3be38-bffe-488e-b783-7de54ea45fd1.pdf2.87 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.