Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/41388
Title: Methodologie inzake het deelnemen aan of organiseren van diverse verkeersveiligheids-call-to-actions in Vlaanderen
Authors: Beirinckx, Fien
Drooghmans, Kristien
Advisors: JANSSENS, Davy
Issue Date: 2023
Publisher: UHasselt
Abstract: Een verkeersveiligheids-call-to-action is een actieve deelname aan een (eigen) initiatief dat de verkeersveiligheid ten goede komt. Op dit moment is er weinig geweten over call-to-actions in Vlaanderen en daarnaast is de verkeersveiligheid de laatste jaren achteruitgegaan. Deze masterproef heeft een methodologie/draaiboek ontwikkeld waarmee burgers aan de slag kunnen om een verkeersveiligheids-call-to-action te organiseren. De methodologie omvat een stappenplan, waarbij de voorbereiding, uitvoering, evaluatie, communicatie en opvolging van de actie centraal staan. Het stappenplan wordt opgevolgd door zes uitgewerkte voorbeelden van de volgende acties: de Schoolpoortquiz, de actie Parkeerdruk, de opfriscursus inzake de verkeersregels, een snelheidsactie, een voorleesactie en de verkeersveiligheidsactie rond aandachtspunten. De literatuurstudie, de afgenomen interviews met verschillende stakeholders die een verband hebben met verkeersveiligheidsacties, de uitgevoerde acties (namelijk de actie inzake de aandachtspunten en de voorleesactie) en de actie waaraan zelf werd deelgenomen (namelijk de fietslessen) zijn gericht op het verzamelen van meer informatie over call-to-actions in Vlaanderen en hoe deze georganiseerd worden, zodat de methodologie kon worden opgesteld.
Notes: master in de mobiliteitswetenschappen
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/41388
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6961586a-4e8f-4cca-a177-5f7986c07764.pdf10.16 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.