Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/41396
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | POLDERS, Evelien | |
dc.contributor.author | Hamaekers, Jeroen | |
dc.contributor.author | Vanlauwe, Tim | |
dc.date.accessioned | 2023-09-21T07:52:51Z | - |
dc.date.available | 2023-09-21T07:52:51Z | - |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/41396 | - |
dc.description.abstract | Deze masterproef bouwt verder op een reeds uitgevoerde studie betreffende het proces achter de implementatie van verkeersmaatregelen. In dit onderzoek is het de bedoeling het voorgaande werk te verbeteren en er dieper op in te gaan door het gebruik van een concretere aanpak. Het onderzoek richt zich op steden en gemeenten van verschillende omvang in Limburg en Vlaams-Brabant om eventuele geografische verschillen niet buiten beschouwing te laten. Om informatie te verzamelen over het beslissingsproces bij gemeenten, wordt er een literatuurstudie uitgevoerd en worden er analyses gebruikt om de interne processen te ontleden en vragen voor gemeenten op te stellen. Er zijn 10 interviews uitgevoerd met steden en gemeenten om ‘in field’ procesdata te verzamelen. Deze data werden geanalyseerd aan de hand van empirisch onderzoek om zo de positieve en negatieve aspecten te benoemen. Uiteindelijk worden hier conclusies uit getrokken die, zeker voor steden en gemeenten met minder performante beslissingsprocessen, van algemeen belang zijn en kunnen aangereikt worden ter verbetering. Deze conclusies worden ook voorzien in de vorm van adviezen. Steden en gemeenten kunnen dit concreet toepassen op hun gemeentelijk beslissingsproces betreffende mobiliteitsmaatregelen. Het doel van dit onderzoek is ervoor te zorgen dat maatregelen, als reactie op meldingen van burgers, op een zo efficiënt en effectief mogelijke manier uitgevoerd kunnen worden. Dit opdat er een duurzame en veilige mobiliteit wordt gecreëerd door het stads- of gemeentebestuur. | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | UHasselt | |
dc.title | Het verbeteren van het beslissingsproces achter de implementatie van verkeersmaatregelen | |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | master in de mobiliteitswetenschappen | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.fullcitation | Hamaekers, Jeroen & Vanlauwe, Tim (2023) Het verbeteren van het beslissingsproces achter de implementatie van verkeersmaatregelen. | - |
item.accessRights | Open Access | - |
item.contributor | Hamaekers, Jeroen | - |
item.contributor | Vanlauwe, Tim | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
d1133567-c232-4cc0-848b-b4b191a08cde.pdf | 2.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.