Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/43733
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDE COCK, Frederick
dc.contributor.authorAziz Mohamed, Brahim
dc.date.accessioned2024-09-13T07:50:15Z-
dc.date.available2024-09-13T07:50:15Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/43733-
dc.description.abstractDit onderzoek richt zich op de vraag: “In hoeverre beïnvloedt de implementatie van een AI-systeem de aansprakelijkheid van luchtverkeersleiders en de werkgever binnen het Belgische en Europees arbeidsrecht, en welke verplichtingen heeft de werkgever om zijn aansprakelijkheid te beperken?” Dit onderzoek analyseert de impact van AI-systemen op de werkvloer, met specifieke aandacht voor de luchtverkeersleiding. De implementatie van AI-systemen, zoals ARGOS, in de luchtverkeersleiding brengt veranderingen met zich mee voor diverse aansprakelijkheidsregels. AI kan namelijk het beslissingsproces van luchtverkeersleiders beïnvloeden, wat kan leiden tot situaties waarin fouten ontstaan door een combinatie van menselijke beslissingen waar een AI-systeem een invloed op had. De vraag is dan wie verantwoordelijk is voor deze fouten. Is dit de ATCO, de werkgever of nog iemand anders?
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publishertUL
dc.titleAI op de werkvloer
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de rechten-rechten
local.type.specifiedMaster thesis
item.fullcitationAziz Mohamed, Brahim (2024) AI op de werkvloer.-
item.contributorAziz Mohamed, Brahim-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7a67ebb5-42df-48b0-a6f0-11bf07613d16.pdf1.5 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.