Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/43827
Title: Een Multi-Method Case Study naar de afstemming tussen het aanbod van terug-naar-werktrajecten bij GTB en de noden van werkzoekenden met fysieke drempels
Authors: Verstappen, Elise
Cornelis, Nette
Advisors: SPOOREN, Annemie
Issue Date: 2024
Publisher: UHasselt
Abstract: Deze masterproef onderzoekt in hoeverre de dienstverlening van het MET tegemoetkomt aan de uitdagingen en behoeften van klanten met musculoskeletale aandoeningen. Subdoelstellingen omvatten het identificeren van obstakels bij arbeidsre-integratie, het in kaart brengen van verwachtingen en behoeften omtrent arbeidsre-integratie, en het evalueren van de aansluiting van de huidige interventies bij de specifieke behoeften van de doelgroep. In deze case study werden diepte-interviews afgenomen van elf doelgericht geselecteerde participanten met musculoskeletale aandoeningen. Daarnaast werden twee observaties en een documentanalyse uitgevoerd waarbij interne documenten en publicaties van GTB werden geanalyseerd. De diepte-interviews identificeerden vier hoofdthema’s: werkgerelateerde drijfveren en uitdagingen, de rol van de bemiddelaar, en de nood aan faciliterende acties. Observaties onthulden drie thema’s: klantgerichte benadering, gestructureerde werkmethoden, en positieve erkenning. De huidige terugkeer-naar-werk-trajecten van GTB sluiten goed aan bij de behoeften van de doelgroep. Er is echter behoefte aan een integrale aanpak binnen het volledige aanbod van GTB. Ondanks methodologische beperkingen bieden de bevindingen waardevolle inzichten en aanbevelingen voor verbetering van de trajecten en toekomstig onderzoek.
Notes: Master in de ergotherapeutische wetenschap
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/43827
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
f69bd100-b035-49fe-a32d-783d9aeaf8c1.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.