Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/43833
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVERBOVEN, Kenneth
dc.contributor.authorKnapen, Caroline
dc.contributor.authorMinten, Valérie
dc.date.accessioned2024-09-13T07:51:14Z-
dc.date.available2024-09-13T07:51:14Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/43833-
dc.description.abstractDe studie legde de focus op het onderzoeken van de mogelijke associaties tussen fysieke activiteit en spierkwaliteit bij gezonde kinderen tussen de zeven en negen jaar. De spierkwaliteit werd beoordeeld op basis van echobeelden. Aan de hand van deze beelden kon echo-intensiteit en spierdikte berekend worden. Fysieke activiteit werd geanalyseerd op basis van gegevens die verzameld werden met accelerometers die de kinderen gedurende een week droegen. Na het uitlezen van deze toestellen konden de stappen per dag, sedentaire minuten en actieve minuten bepaald worden. JMP werd gebruikt voor het uitvoeren van de statistische analyses. Na het volgen van de beslissingsboom werd gekozen voor enkelvoudige en meervoudige lineaire regressiemodellen.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titlePhysical activity patterns and muscle quality in healthy school-aged children
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de revalidatiewetenschappen en de kinesitherapie-revalidatiewetenschappen en kinesitherapie bij musculoskeletale aandoeningen
local.type.specifiedMaster thesis
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationKnapen, Caroline & Minten, Valérie (2024) Physical activity patterns and muscle quality in healthy school-aged children.-
item.contributorKnapen, Caroline-
item.contributorMinten, Valérie-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2994c84b-f65e-40f6-9b6c-c82f1cb9c2e0.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.