Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/44012
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBAMMENS, Yannick
dc.contributor.authorSteensels, Robbe
dc.date.accessioned2024-09-13T07:53:27Z-
dc.date.available2024-09-13T07:53:27Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/44012-
dc.description.abstractBinnen deze masterthesis worden de verschillende uitdagingen, kansen en oplossingen onderzocht die middelgrote bedrijven ervaren bij het adopteren van AI technologie. Aan de hand van een literatuurstudie betreffende de adoptie van AI technologie en digitale technologieën binnen middelgrote bedrijven in het algemeen in combinatie met een kwalitatief onderzoek bij verschillende bedrijven die AI toepassingen faciliteren binnen middelgrote bedrijven wordt geprobeerd een kader op te stellen dat deze AI adoptie in de toekomst moet vereenvoudigen. Door de recente, razendsnelle opmars van AI hebben veel middelgrote bedrijven de neiging om mee te willen zijn met de hype en aan AI te doen. Echter hebben de meeste van deze bedrijven niet genoeg kennis op het gebied van AI. Hierdoor zijn ze niet op de hoogte van de kwaliteit en kwantiteit data die vereist is om een succesvol AI algoritme op te stellen. Het gebrek aan deze data en expertise, die beide zeer kapitaalintensief zijn om aan de hand van externe partijen op te lossen zorgt voor moeilijkheden tijdens het adoptieproces. Binnen het onderzoek wordt duidelijk waarom deze en andere uitdagingen (deels) verholpen kunnen worden aan de hand van onder meer slim data beheer, kennisgroepen, opleidingen en een gezonde hoeveelheid ambitie en enthousiasme.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleAI-adoptie door middelgrote bedrijven: opportuniteiten & uitdagingen
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen-innovatie en ondernemerschap
local.type.specifiedMaster thesis
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationSteensels, Robbe (2024) AI-adoptie door middelgrote bedrijven: opportuniteiten & uitdagingen.-
item.contributorSteensels, Robbe-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2e69575e-aad6-4155-8eb3-e530d51f8bb0.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.