Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/44049
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVAN LAER, Koen
dc.contributor.authorRaskin, Anke
dc.date.accessioned2024-09-13T07:53:38Z-
dc.date.available2024-09-13T07:53:38Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/44049-
dc.description.abstractDit onderzoek richt zich op het begrijpen van de oorzaken, vormen en de gevolgen van destructief gedrag door zorgvragers in de gezondheidszorg om via marketingstrategieën effectieve preventie- en beheersmaatregelen te identificeren. De onderzoeksvraag luidt dan ook “Hoe kunnen marketingstrategieën als hefboom gebruikt worden om destructief gedrag door zorgvragers in de gezondheidszorg te voorkomen en te remediëren?” De methodologie bestaat uit een combinatie van literatuurstudie en kwalitatief onderzoek. De literatuurstudie vormt de basis van het theoretisch kader rond door bestaande kennis en bevindingen samen te voegen in een voorlopig conceptueel framework. Voor het kwalitatieve deel werden 15 semi-gestructureerde diepte-interviews afgenomen met zorgmarketeers, agressie experten in de zorg en zorgverleners verbonden aan het thema destructief gedrag door zorgvragers in de gezondheidszorg, om een breed scala aan persepctieven te verzamelen. Deze interviews waren gericht op het verkrijgen van diepgaande inzichten in persoonlijke ervaringen, meningen en bevindingen. De verzamelde data werd geanalyseerd en samengevoegd met de bevindingen uit de literatuurstudie in een conceptueel framework om een uitgebreid beeld van het probleem te schetsen en om verder praktische aanbevelingen voor de toepassing in de praktijk te formuleren. Mijn onderzoek draagt bij aan academisch onderzoek als praktische toepassing binnen de gezondheidszorg en biedt een nieuwe lens voor het bekijken van zorgkwaliteit en veiligheid van zorgverleners.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleMarketing als medicijn tegen destructief gedrag door zorgvragers in de gezondheidszorg
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-marketing management
local.type.specifiedMaster thesis
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationRaskin, Anke (2024) Marketing als medicijn tegen destructief gedrag door zorgvragers in de gezondheidszorg.-
item.contributorRaskin, Anke-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2accfdf5-a833-4a11-bd3b-9a8a5fa49478.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.