Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/44086
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHENKENS, Bieke
dc.contributor.authorPalmans, Alejandro
dc.date.accessioned2024-09-13T07:53:49Z-
dc.date.available2024-09-13T07:53:49Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/44086-
dc.description.abstractDeze studie onderzoekt de invloed van monetaire en niet-monetaire waarden op klanttevredenheid in co-creatie binnen de automobielsector. Het identificeert hoe bedrijven door interactie met klanten hun producten kunnen verbeteren, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid en loyaliteit. De studie gebruikt een combinatie van literatuuronderzoek en semigestructureerde interviews met diverse respondenten in de automobielsector. De bevindingen valideren de waardetypologieën van Holbrook (1999) en Leroi-Werelds (2019), en introduceren nieuwe sectorspecifieke waardetypes. Klantwaarde blijkt sterk subjectief en varieert per klant. Dit resulteert in de identificatie van drie co-creatiestijlen: eenvoudige, gebalanceerde en diepgaande betrokkenheid. Deze classificaties bieden een raamwerk voor het begrijpen van waardetypes in co-creatieprocessen die klanttevredenheid beïnvloeden, waarbij de nadruk ligt op het belang van bedrijfsstrategieën die afgestemd zijn op individuele klantbehoeften. De studie heeft echter beperkingen door de kleine steekproefgrootte en de focus op de automobielsector. Toekomstig onderzoek zou kunnen kijken naar diverse sectoren en minder besproken waardetypes om een breder begrip van co-creatiestijlen te verkrijgen. Het benadrukt ook de noodzaak voor managers om verschillende co-creatiestijlen te gebruiken om klanttevredenheid te verbeteren, rekening houdend met de unieke behoeften en waarden van klanten.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleDe invloed van monetaire en niet-monetaire waardes op klanttevredenheid in de context van co-creatie in de automobielsector
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-marketing management
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorPalmans, Alejandro-
item.fullcitationPalmans, Alejandro (2024) De invloed van monetaire en niet-monetaire waardes op klanttevredenheid in de context van co-creatie in de automobielsector.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
70aa7f69-8fd7-44fa-97e1-21c03364b2c4.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.