Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/44168
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | WIJNANTS, Maarten | |
dc.contributor.advisor | MICHIELS, Nick | |
dc.contributor.author | Koot, Matthijs | |
dc.date.accessioned | 2024-09-13T07:54:40Z | - |
dc.date.available | 2024-09-13T07:54:40Z | - |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/44168 | - |
dc.description.abstract | Deze thesis onderzoekt de ontwikkeling en evaluatie van een Hybride Remote Rendering-systeem, ontworpen om de game-ervaring te verbeteren door renderingtaken intelligent te verdelen tussen een client en een externe server. De studie toont aan dat hybride rendering de latentie aanzienlijk kan verminderen en de grafische kwaliteit kan behouden, vooral in omgevingen met variabele netwerkomstandigheden. Door kritieke elementen lokaal te renderen en minder kritieke taken naar de server over te dragen, biedt het systeem een responsieve en visueel aantrekkelijke ervaring. Dit voordeel gaat echter gepaard met een toename in bandbreedtegebruik, vooral in de "Background Only"-modus. Het onderzoek vergelijkt ook verschillende hybride renderingstrategieën, waarbij wordt vastgesteld dat "Distance-Based" en "Cost-Based" benaderingen een gebalanceerde prestatie leveren onder beperkte netwerkomstandigheden, hoewel ze soms visuele artefacten en synchronisatieproblemen introduceren. Hoewel hybride rendering effectief is in scenario's met matige tot hoge latentie, nemen de voordelen af bij zeer slechte netwerkomstandigheden. De thesis concludeert dat hybride rendering een levensvatbaar alternatief is voor volledig cloudgebaseerde oplossingen, waarbij toekomstig onderzoek nodig is om synchronisatieproblemen aan te pakken en geavanceerde technieken zoals dynamische frame-warping en AI-gedreven resourceallocatie te verkennen. | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | tUL | |
dc.title | Hybrid remote rendering | |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | master in de informatica | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.contributor | Koot, Matthijs | - |
item.fullcitation | Koot, Matthijs (2024) Hybrid remote rendering. | - |
item.accessRights | Open Access | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
cd08da2b-ccaa-46e2-b847-1086cb8ea1de.pdf | 35 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.