Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/44207
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorQUARTIER, Katelijn
dc.contributor.authorIven, Britt
dc.date.accessioned2024-09-13T07:55:29Z-
dc.date.available2024-09-13T07:55:29Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/44207-
dc.description.abstractDe reissector bevindt zich in een transformatietijdperk, gekenmerkt door de dominerende invloed van online reisbureaus. Dit heeft een significante impact op hoe klanten hun reizen tegenwoordig boeken. Zo staan fysieke reisbureaus voor de uitdaging om zich aan te passen aan deze veranderende dynamiek en hun relevantie te behouden. Ondanks die zware concurrentie, zijn er toch nog steeds mogelijkheden om staande te blijven én een meerwaarde te bieden aan de moderne reiziger. Daarom worden in deze thesis niet alleen de uitdagingen en kansen geïdentificeerd, maar ook praktische oplossingen aangeboden om een succesvolle combinatie te maken tussen het traditionele aspect en de hedendaagse klantverwachtingen. Fysieke reisbureaus kunnen aan de veranderende verwachtingen van reizigers voldoen door online efficiëntie te combineren met persoonlijk contact en in te zetten op gepersonaliseerde ervaringen en beleving. Door hybride concepten te omarmen, om zo een ongedwongen sfeer te creëren, en communities op te bouwen, kunnen ze zich herdefiniëren als unieke partners in reiservaringen. Zo behouden ze een concurrentievoordeel ten opzichte van online platformen en blijven ze waardevolle spelers in de reisbranche. Deze bevindingen vormden de basis voor mijn masterproject, de Tooku Travel Hub, met als doel de kloof tussen reisbureaus en moderne reizigers te overbruggen en te laten zien dat dit concept geen vergane glorie is. KEYWORDS: Servicescapes - nichereisbureau - innovatie, inspiratie, interactie - gepersonaliseerde reiservaringen
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleFysieke reisbureaus in het digitale tijdperk: van een stoffig imago naar interactieve hotspot
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de interieurarchitectuur
local.type.specifiedMaster thesis
item.contributorIven, Britt-
item.fullcitationIven, Britt (2024) Fysieke reisbureaus in het digitale tijdperk: van een stoffig imago naar interactieve hotspot.-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11dc9ccf-e7ad-433d-905f-e55c92e7b1bf.pdf55.3 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.