Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/44211
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHEYNICKX, Saidja
dc.contributor.authorKaraagac, Dicle
dc.date.accessioned2024-09-13T07:55:31Z-
dc.date.available2024-09-13T07:55:31Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/44211-
dc.description.abstractArchitectuur is voor iedereen. De laatste decennia is er steeds meer aandacht voor inclusieve architectuur. Dit zien we onder andere in de strengere wetgeving omtrent toegankelijkheid en mobiliteit. Echter is dit niet altijd even afdwingbaar en blijft er vaak een grijze zone over voor vele doelgroepen. Bijgevolg spreekt de architecturale wereld rondom ons soms voor hen een vreemde taal. Deze thesis verdiept zich in de raakvlakken tussen architectuur en autisme. Autisme speelt zich voornamelijk af binnenin een individu en is in de fysieke vorm niet altijd waarneembaar. Het onderzoek richt zich op principes van sensorisch vriendelijk ontwerp, waarbij wordt onderzocht hoe architectonische elementen zoals verlichting, akoestiek, texturen, kleuren en ruimtelijke configuraties een aanzienlijke invloed kunnen hebben op de sensorische ervaringen van mensen met autisme.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleRuimte voor verschil: Een Onderzoek naar Architectonische Ontwerpprincipes voor Autisme in Herkenrode
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de architectuur
local.type.specifiedMaster thesis
item.contributorKaraagac, Dicle-
item.fullcitationKaraagac, Dicle (2024) Ruimte voor verschil: Een Onderzoek naar Architectonische Ontwerpprincipes voor Autisme in Herkenrode.-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2d49772d-3586-4de1-bcb1-a7643599f44a.pdf45.45 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.