Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/44244
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJANSSENS, Davy
dc.contributor.advisorCUENEN, Ariane
dc.contributor.authorWolfs, Ronald
dc.date.accessioned2024-09-13T07:56:02Z-
dc.date.available2024-09-13T07:56:02Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/44244-
dc.description.abstractGevaarlijk gedrag in de buurt van spoorwegovergangen is een groot probleem in Belgiƫ. In dit proefschrift werd een longitudinaal experimenteel onderzoek met een controlegroep toegepast om veranderingen in houding en gedrag op spoorwegovergangen en de impact van live- en videogetuigenissen te meten. Uit een uitgebreide meting van het gedrag op spoorwegovergangen, vooral onder Vlaamse 2e en 3e klassers van middelbare scholen, blijkt dat jongeren veelvuldig worden blootgesteld aan spoorwegovergangen en dat risicovol gedrag vrij vaak voorkomt. Uit de effectevaluatie blijkt dat de live getuigenis een direct positief effect heeft op zowel de houding als de gedragsintentie ten aanzien van risicovol gedrag op spoorwegovergangen. Alleen het effect op de gedragsintentie blijft na een maand over. De videotestimonial heeft alleen een onmiddellijk effect op de houding en niet op de gedragsintentie. Na een maand is er geen spoor meer van het effect op de houding.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languageen
dc.publisherUHasselt
dc.titleCrossing the Line: Measuring (Socio-Cognitive Variables of) Behavior at Railway Crossings among Flemish Youth and Evaluation of Live versus Video Testimonial Interventions
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesMaster of Transportation Sciences
local.type.specifiedMaster thesis
item.contributorWolfs, Ronald-
item.fullcitationWolfs, Ronald (2024) Crossing the Line: Measuring (Socio-Cognitive Variables of) Behavior at Railway Crossings among Flemish Youth and Evaluation of Live versus Video Testimonial Interventions.-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bb264929-0f8c-4f14-87b2-ac3d6fab846d.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.