Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46971
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJANSSENSWILLEN, Gert
dc.contributor.authorRaepers, Stefaan
dc.date.accessioned2025-09-08T12:26:31Z-
dc.date.available2025-09-08T12:26:31Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/46971-
dc.description.abstractIn de huidige snel veranderende economie spelen kleine en middelgrote ondernemin- gen (KMO’s) in Limburg een cruciale rol als bron voor werkgelegenheid en drijfveren van innovatie en ondernemerschap. Limburgse KMO’s hebben historisch bewezen van vitaal belang te zijn voor de provincie, met name na economische schokken zoals bijvoorbeeld begin jaren ’90 bij de mijnsluitingen en in 2014 bij de sluiting van Ford Genk. In een tijdperk waarin hoge verwachtingen worden gesteld aan de veelzijdigheid van ondernemingen, staan -in het bijzonder- KMO’s onder druk om in alle aspecten van hun bedrijfsvoering te groeien. Deze intensieve groeidruk, zowel vanuit klanten als andere stakeholders, resulteert vaak in aanzienlijke operationele groeipijnen die hun ontwikkeling kunnen hinderen. Binnen deze context introduceert deze masterproef een maturiteitsmodel, ontwikkeld via de Design Science Research (DSR) methodologie [1], dat als een basishulpmiddel dient om de digitale toestand van KMO’s te beoorde- len. Dit maturiteitsmodel kan een startpunt bieden voor verdere digitale transformatie waarbij het zich concreet concentreert op de verbetering van drie kernpijlers: data, processen en IT-innovatie. Het uiteindelijke doel van dit onderzoek is om KMO’s via het maturiteitsmodel een effectief instrument voor digitalisering aan te reiken. Dit zal hen in staat stellen om hun digitale transformatie bewust en doelgericht te initiëren, wat hun operationele werking ten goede zal komen.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleDe Digitale Transitie van de Limburgse KMO: de ontwikkeling van een maturiteitsmodel volgens Design Science Research
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster handelsingenieur in de beleidsinformatica
local.type.specifiedMaster thesis
item.contributorRaepers, Stefaan-
item.fullcitationRaepers, Stefaan (2024) De Digitale Transitie van de Limburgse KMO: de ontwikkeling van een maturiteitsmodel volgens Design Science Research.-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3b290f6a-773d-402c-a24a-3c2b5efd7f2f.pdf5.11 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.