Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/46993
Title: Social Marketing en Business Model Innovatie
Authors: Ulgar, Numan
Advisors: LAMBRECHTS, Wim
Issue Date: 2025
Publisher: UHasselt
Abstract: De rol van sociale marketingstrategieën in de ontwikkeling van duurzame businessmodellen Ulgar Numan Master in Handelswetenschappen, Afstudeerrichting Marketing Management Promotor: Prof. Dr. Wim Lambrechts Doel Deze masterproef richt zich op het verkennen van de relatie tussen sociale marketingstrategieën en duurzame businessmodellen. In een tijdperk waarin duurzaamheid steeds centraler komt te staan in de bedrijfsvoering, wordt sociale marketing steeds vaker ingezet om bedrijven te helpen consumenten bewust te maken van duurzame keuzes en hen te motiveren om deze keuzes daadwerkelijk te maken. De belangrijkste onderzoeksvraag is: Hoe dragen sociale marketingstrategieën bij aan de implementatie en het succes van duurzame businessmodellen, en wat is de rol van gedragsverandering in dit proces? Het onderzoek probeert deze vraag te beantwoorden door een overzicht te bieden van de literatuur over sociale marketing en duurzame bedrijfsmodellen, met speciale aandacht voor de verschillende strategieën die bedrijven gebruiken om duurzame gedragsverandering bij consumenten te bewerkstelligen. Onderzoeksopzet/Methodologie Deze masterproef maakt gebruik van een scoping review structuur om de bestaande literatuur te verkennen en de relatie tussen sociale marketingstrategieën en duurzame businessmodellen in kaart te brengen. De focus ligt op wetenschappelijke artikelen die sociale marketing en duurzaamheid combineren, met nadruk op gedragsverandering, consumentengedrag en de toepassing van sociale marketing in sociale ondernemingen. De
Notes: master in de handelswetenschappen-marketing management
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/46993
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6e9863a3-1540-4e74-bf5b-be86ebb2a839.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.