Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/47095
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCOLSON, Maarten
dc.contributor.authorCramer, Daan
dc.date.accessioned2025-09-08T12:26:48Z-
dc.date.available2025-09-08T12:26:48Z-
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/47095-
dc.description.abstractDit onderzoek maakt gebruik van gegevens verzameld bij Vlaamse ondernemers om nieuwe inzichten te bieden in hoe socio-cognitieve factoren business model innovatie (BMI) stimuleren. Meer specifiek werd onderzocht hoe ondernemerschapspassie voor uitvinden leidt tot BMI, en in welke mate ondernemersalertheid in dit verband een mediërende rol speelt. Daarnaast werd nagegaan hoe risicobereidheid en ondernemerszelfeffectiviteit deze relaties beïnvloeden als moderators. De resultaten tonen aan dat ondernemerschapspassie voor uitvinden een directe voorspeller is van BMI en dat ondernemersalertheid enkel als effectieve mediator fungeert wanneer ondernemers ook bereid zijn risico’s te nemen. Deze bevindingen benadrukken het belang van het stimuleren van ondernemerschapspassie voor uitvinden bij ondernemers, en tonen aan dat een positieve houding ten opzichte van risico cruciaal is voor het benutten van opportuniteiten. Het onderzoek bespreekt de theoretische en praktische implicaties, en formuleert aanbevelingen voor toekomstig onderzoek omtrent BMI en socio-cognitieve factoren zoals ondernemerschapspassie, en moderatoren.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleWat zet ondernemers aan tot businessmodelinnovatie? De invloed van passie voor uitvinden, alertheid, risicobereidheid en zelfeffectiviteit
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-ondernemerschap en management
local.type.specifiedMaster thesis
item.contributorCramer, Daan-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationCramer, Daan (2025) Wat zet ondernemers aan tot businessmodelinnovatie? De invloed van passie voor uitvinden, alertheid, risicobereidheid en zelfeffectiviteit.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0cfa536d-c45b-49fe-b49b-7ba96cf2aa1e.pdf844.37 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.