Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/8611
Title: De opkomst van fair trade producten in supermarkten
Authors: SPILTIJNS, Ankie
Advisors: DE GROOTE, P.
Issue Date: 2008
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: De kloof tussen Noord en Zuid duidt op de enorme verschillen in welzijn en welvaart wereldwijd. Het voeren van eerlijke handel is daarom van groot belang om de situatie in het Zuiden te verbeteren. De laatste jaren heeft fair trade heel wat opgang gemaakt en is ook de bekendheid van de fair trade organisaties toegenomen. Ondanks de bekendheid van het concept en de bekommernis over de situatie in het Zuiden, neemt de verkoop van fair trade producten niet erg toe. Aangezien via de supermarkten een groot publiek bereikt kan worden, spelen zij een cruciale rol in deze problematiek. Het aanbod van fair trade producten werd onderzocht a.d.h.v. interviews van de directeurs van een aantal supermarkten. De vraag naar fair trade producten werd onderzocht a.d.d.v. enquêtes. Op die manier was het mogelijk het aankoopgedrag van de klanten van de supermarkten te analyseren en de redenen voor het al dan niet aankopen van fair trade producten te achterhalen.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen - beleidsmanagement
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/8611
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Eindverhandelingen 2007-2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
04217532007632c.pdf2.81 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

88
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

68
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.