Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/8658
Title: Jeugdbescherming en vrije marketing. In hoeverre moet de jeugd beschermd worden tegen publiciteit, met de nadruk op publiciteit voor voeding
Authors: PIA, Veronique
Advisors: LEMEIRE, F.
Issue Date: 2008
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Tegenwoordig kun je marketing niet meer omzeilen, het is overal aanwezig. Zelfs de allerkleinsten van de maatschappij worden eraan blootgesteld. Volgens de American Academy of Pediatrics zien en horen jonge mensen gemiddeld meer dan 40.000 advertenties per jaar (als men alle massamedia samen neemt) en worden ze meer en meer blootgesteld aan reclame op het internet, in tijdschriften, en zelfs in scholen. Deze en andere redenen vormen dan ook het uitgangspunt van deze eindverhandeling, waarin onderzocht wordt hoe het zo ver is kunnen komen dat kinderen door de marketeers als een aparte markt worden beschouwd, of de huidige wetgeving en zelfregulering de kinderen en jongeren wel voldoende beschermd tegen de schadelijke invloed van (voedsel)reclame en of de wetgeving wel gevolgd wordt.
Notes: 3de jaar handelsingenieur - major marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/8658
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Eindverhandelingen 2007-2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
03210922007412c.pdf832.34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

14
checked on May 20, 2022

Download(s)

6
checked on May 20, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.