Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/8664
Title: Project "Lokale reclame" of vanuit de adverteerder of vanuit de consument
Authors: CLERINX, Stijn
Advisors: CLIJSTERS, W.
Issue Date: 2008
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Over de impact van reclame is al heel wat onderzoek gedaan. Deze studies gebeurden hoofdzakelijk voor grote geografische gebieden, zoals bijvoorbeeld landen. Onderzoek naar reclame op lokaal niveau komt echter zelden voor. Toch is het voor plaatselijke handelaars nuttig om te weten of het geld dat ze (van plan zijn te) besteden aan reclame een goede investering is. Daarom concentreert deze eindverhandeling zich op de impact van dergelijke lokale reclame op de consumenten van de Zuid-Limburgse gemeente Tongeren. Dit wordt dus niet alleen onderzocht voor de stad Tongeren, maar ook voor haar omliggende dorpen. Hebben de respondenten ooit een product geprobeerd juist omwille van plaatselijke reclame? Denken zij terug aan deze reclame wanneer zij op zoek zijn naar een product? Dit zijn enkele van de vragen waarop deze studie een antwoord tracht te vinden. De centrale vraag van dit onderzoek is: 'Wat is de impact van lokale reclame op de consumenten van Tongeren?' Onder dit soort reclame
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen - innovatie en ondernemerschap
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/8664
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Eindverhandelingen 2007-2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
03209882007633c.pdf2.83 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

36
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

26
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.