Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/8707
Title: Een methodologie voor het opstellen van een balanced score card. Gevalstudie: Dexia Bank
Authors: WELTENS, Jan
Advisors: SCHREURS, J.
Issue Date: 2008
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Prestatiemanagement is een fenomeen dat de laatste jaren steeds meer aan belang wint en nog aan belang zal winnen in de toekomst. Veel bedrijven moeten nog altijd kennis maken met een prestatiemanagementsysteem. Het sluit aan bij de doelstellingen van de onderneming doorheen de gehele organisatie. Het kan, indien het goed geïmplementeerd wordt, tot betere resultaten leiden voor de onderneming. Maar er zijn altijd enkele valkuilen waar de onderneming voor moet opletten. Zo moet er niet enkel rekening gehouden worden met financiële doelen, maar spelen de niet-financiële doelen eveneens een voorname rol. Hieronder verstaan we onder meer de contacten met toeleveranciers en klanten. Ook aan innovatie dient de nodige aandacht besteed te worden. Zoals blijkt uit onderzoek spelen ook de werknemers een belangrijke rol bij prestatiemanagement. Een zeer goed systeem kan binnen een onderneming geïmplementeerd worden, maar indien er geen engagement is vanwege de werknemers om hier aan mee te werken
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen - beleidsmanagement
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/8707
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Eindverhandelingen 2007-2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
03206192007632c.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

42
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

24
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.