Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/8719
Title: Frameless Rendering
Authors: SEGERS, Ief
Advisors: BEKAERT, P.
Issue Date: 2008
Publisher: tUL Diepenbeek
Abstract: Interactieve visualisatie is lange tijd het domein geweest van rasterisatie, terwijl raytracingalgoritmen voornamelijk gebruikt werden om individuele hoge kwaliteitsbeelden te genereren. Rasterisatie levert slechts een sterke benadering af van het fotorealisme dat mogelijk is met raytracingalgoritmen. Het maakt daarbij gebruik van allerlei trucs of het integreert exacte resultaten door die op voorhand te berekenen met bijvoorbeeld een raytracingalgoritme. Die resultaten kloppen gewoonlijk slechts voor een aantal cameraposities. Er is meestal ook veel werk van de persoon vereist, die realistische resultaten tracht te bereiken met rasterisatie. Raytracing biedt een mooi kader, waarbinnen realisme eenvoudig te berekenen valt. Spijtig genoeg is het veel duurder om te berekenen. Doch begint sinds kort de mogelijkheid tot interactieve raytracing sterk dichterbij te komen. Voor eenvoudige scenes is het zelfs reeds het geval. Wanneer genoeg computers genetwerkt worden, de reflectie
Notes: master in de informatica - multimedia
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/8719
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Eindverhandelingen 2007-2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
03213122007142c.pdf16.54 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

32
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

16
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.