Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/8719
Title: | Frameless Rendering | Authors: | SEGERS, Ief | Advisors: | BEKAERT, P. | Issue Date: | 2008 | Publisher: | tUL Diepenbeek | Abstract: | Interactieve visualisatie is lange tijd het domein geweest van rasterisatie, terwijl raytracingalgoritmen voornamelijk gebruikt werden om individuele hoge kwaliteitsbeelden te genereren. Rasterisatie levert slechts een sterke benadering af van het fotorealisme dat mogelijk is met raytracingalgoritmen. Het maakt daarbij gebruik van allerlei trucs of het integreert exacte resultaten door die op voorhand te berekenen met bijvoorbeeld een raytracingalgoritme. Die resultaten kloppen gewoonlijk slechts voor een aantal cameraposities. Er is meestal ook veel werk van de persoon vereist, die realistische resultaten tracht te bereiken met rasterisatie. Raytracing biedt een mooi kader, waarbinnen realisme eenvoudig te berekenen valt. Spijtig genoeg is het veel duurder om te berekenen. Doch begint sinds kort de mogelijkheid tot interactieve raytracing sterk dichterbij te komen. Voor eenvoudige scenes is het zelfs reeds het geval. Wanneer genoeg computers genetwerkt worden, de reflectie | Notes: | master in de informatica - multimedia | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/8719 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Eindverhandelingen 2007-2008 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
03213122007142c.pdf | 16.54 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.