Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10058
Title: Mogelijkheden van geurmarketing: literatuurstudie & empirisch onderzoek
Authors: CUYVERS, Ilse
Advisors: JANSSENS, W.
Issue Date: 2009
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Zintuiglijke marketing, ook wel sensoriële marketing genoemd, is een tamelijk nieuwe marketingdiscipline waarbij marketingtechnieken worden gebruikt die alle vijf de zintuigen aanspreken om zo waarde te creëren en de consument te bereiken en te beïnvloeden. Deze masterproef behandelt de invloed die geur op de consument uitoefent. Door middel van een empirisch onderzoek in een kledingwinkel wordt de invloed van een omgevingsgeur op de evaluaties, emotionele reacties en intenties tot terugkeer naar een winkel onderzocht. Ook de invloed van de persoonlijkheidskenmerken 'hedonistische en utilitaire winkelmotivatie' en 'affect intensity' op de relatie tussen de omgevingsgeur en de respons van de consument wordt onderzocht.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen - marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/10058
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05227762008634c.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

108
checked on May 27, 2022

Download(s)

124
checked on May 27, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.