Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/10152
Title: Behoefteonderzoek naar diversiteitsbeleid bij Carrefour
Authors: OZDEN, Aysen
Advisors: LENAERS, S.
Issue Date: 2009
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: In een wereld in volle verandering wordt kennis een essentiĆ«le waarde die bedrijven niet mogen laten verloren gaan. Het managen van diversiteit is tegenwoordig een 'business issue' geworden. Diversiteitsliteratuur zegt dat een diversiteitsbeleid vroeg of laat zal doordringen in alle moderne instituties. Naar aanleiding van de ondertekening van het Charter voor Diversiteit in Ondernemingen, heeft Carrefour Belgium een belangrijke stap gezet op weg naar een diversiteitsbeleid. In dit onderzoek is als district nagegaan of de hypermarkt van Carrefour, die gelegen is in een multiculturele stad als Genk, behoefte heeft om formeel het diversiteitspad te betreden om zo tot een evenredige arbeidsparticipatie van allochtonen te komen. Meer specifiek is er onderzoek gedaan of een diversiteitsbeleid verschil kan uitmaken voor vier verschillende niveaus: de hoofdzetel, de winkeldirecteur, de werknemers en klanten. Het hoofdkwartier van Carrefour Belgium is ervan overtuigd dat een algemeen diversit
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen - innovatie en ondernemerschap
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/10152
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05230662008633c.pdf2.15 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

36
checked on Sep 10, 2023

Download(s)

22
checked on Sep 10, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.