Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12418
Title: De invloed van het gebruik van statussymbolen op de preferentie van advertenties. Literatuuroverzicht & empirisch onderzoek
Authors: Appeltans, Frédéric
Advisors: JANSSENS, Wim
Issue Date: 2010
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Met enkele relatief elementaire variabelen werd in deze studie naar status appeals in reclame een conceptueel uitgangspunt gecreëerd, waarmee zowel theoretici als practici aan de slag kunnen, teneinde de consument beter te begrijpen. Relevante theoretische inzichten uit diverse onderzoeksdomeinen werden gebundeld in een empirisch onderzoek, waaraan in totaal 530 respondenten deelnamen. Aan de hand van twee experimentele 2x2x2 onderzoeksdesigns, leverde deze studie enkele opmerkelijke constataties en praktische aanbevelingen op, ondanks het gebrek aan specifieke academische bijdragen: - Het gebruik van statussymbolen op zich heeft slechts een marginaal effect op de preferentie van advertenties. - Het type status dat consumenten met een product endorser associëren speelt een veel grotere rol dan de uiterlijke kenmerken die bij zijn sociale status komen kijken.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12418
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06243452009634.pdf5.77 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

30
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

20
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.